El passat 19,20 i 21 de març, els alumnes de 2on i 3er de primària van estar a l’escola del mar. Tres dies de bon temps per a conèixer el mar a fons. La descoberta de la platja, la sorra, els restes marins (cargol i petxines) , els animals vius de l’espigó i conèixer el capità Nemo van ser part de les activitats del primer dia.
El conte de la posidònia va agradar molt i ens va ajudar a descobrir una mica més sobre aquests prats marins.
El segon dia conèixer la pesca tradicional a través de diferents jocs i racons, pesca amb tresmall, palangre, gàbies, nanses, llum i arrosegament i una estona lliure al matí per fer cabanes. A la tarda la sorpresa inesperada, arribem al port de Vilanova i ens comuniquen que estan de veda a la flota d’arrossegament. Quan arribem ja ha acabat la llotja i tenim amb prou feines temps de veure 4 caixes de peix. Una desil.lusió, però aprenem que és això de la veda. Les barques no surten a pescar i deixen un temps d’un mes per a que els peixos es puguin fer grans i recuperar les poblacions de pesca. Això durarà fins a finals d’Abril.
Tornam a la casa i el capità Nemo ens ha deixat unes carotes i a la nit apareixen uns missatges d’un tresor….el darrer matí uns castells de sorra, uns discos voladors i fem volar un gran estel d’un pop, no queda temps per més…abans de marxar un collaret amb una petxina del capità Nemo, que si la guardem, potser…es fa d’or com les que ell té.
Ens ho hem passat molt bé, hem aprés moltes coses i esperem retrobar-nos d’aqui a dos anys….